Here we go again. On March 22, a scientist at the University of California at Davis pointed out a flaw in "Livestock's Long Shadow," a 2006 report by the United Nation Food and Agriculture Organization (FAO) that attributes 18% of the world's carbon emissions to animal agriculture. It didn't take long for the bashing to begin again. "Eat Less Meat, Reduce Global Warming, or Not" ran a headline on the FoxNews website. "Meat Avoidance Cures Flat Feet and Other Lies," mocked another on a cattleman's blog. London's Telegraph put it succinctly, "Now It's Cowgate."

It follows, of course, on what was called "Climategate," which was precipitated by hackers who broke into the personal email account of a scientist at the University of East Anglia's Climate Research Unit in November 2009 and revealed attempts to play down evidence that did not, on its surface, support global warming. Since then, a small number of errors have been discovered in climate research, including the Fourth Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), the organization that won the 2007 Nobel Peace Prize along with former U.S. vice-president Al Gore. Those errors have provided a steady trickle of fodder for climate change deniers and the mainstream media alike.

To read the entire article, link here.